Den siktede er den siste i verden man ville mistenkt for overgrep
onsdag, mai 20, 2015 at 10:28PM
www.0-6.no

Den overgrepssiktede barnehageansatte får gode skussmål fra foreldre og bekjente. Ingen forstår at han har forgrepet seg mot barn.


Kilde: nrk.no

 

– Den siktede er en utrolig tillitsvekkende person, interessert, flink, og har veldig god kontakt med både voksne og barn. Dette er bare tragisk, sier flere av foreldrene som har eller har hatt barn i barnehagen der overgrep har skjedd.

Det var 6.mai at mannen i 30-årene ble siktet for overgrep mot et barn i en privat barnehage i Tromsø. Den siktede har jobbet i barnehagen i åtte år, og onsdag ble siktelsen utvidet til overgrep mot 11 barn.

Han er siktet for seks tilfeller av overgrep som etter norsk lov sidestilles med samleie, og for fem tilfeller av uanstendig adferd overfor barn. Strafferammen for disse lovbruddene er 21 års fengsel og 1 års fengsel.

 

Er sjokkert over overgrepene

– Jeg er så forbannet som jeg kan bli og er helt i sjokk, sier en venninne av den overgrepssiktede mannen til NRK.

Hun forklarer at de som er vennekretsen hans aldri kunne forestille seg at siktede hadde forgrepet seg mot barn. Hun beskriver vennen som en utadvendt mann som liker å være med venner, er glad i musikk og er opptatt av helsen.

– Vi har aldri hatt noen mistanker mot ham. Vi hadde normale samtaler, og kunne aldri forestilt dette. Man blir veldig lei seg av å høre dette. Jeg tenker på foreldrene og alle barna.

En nabo av siktede synes det er vanskelig å fatte at mannen er siktet for overgrep.

– Det er trist at han har gått så langt. Vi har aldri fattet noe mistanke sier hun.

Det er flere små barn i nabolaget og foreldrene har snakket mye om saken etter at de skjønte at siktede var deres nabo.

Article originally appeared on 0-6 (http://www.forum.0-6.no/).
See website for complete article licensing information.