0-6 på facebook

Besøk 0-6 på Facebook:

Min minnebok

Med Min Minnebok fra 0-6 systematiserer du enkelt innholdet til barnas avslutningsperm. Det er et vakkert design laget av 0-6 spesielt til barnehager og det gir barnas "avslutningsperm" en flott innpakning i tilllegg til at den har flere praktiske løsninger som lomme for CD med digitale bilder eller annet og kuttet ut ramme til bilde på forsiden.

Les mer>>

« Illsint jente | Main | Stamming eller småbarnsstotring? »
torsdag
apr082010

Hjemme ved oppkast

?Spørsmål

Hei Annlaug!

Jeg har et spørsmål angående hvor lenge barnet skal holdes hjemme ved oppkast. Tidligere var det 24 timer, men er det riktig at det nå er endret til 48 timer? I tilfelle hvem sier det? (Har lett på sidene til FHI, men ikke funnet noe om det) Er det ellers annet som er viktig å informere foreldre om når det gjelder barns sykdom, foruten at det må ha en feberfri dag før de kommer tilbake til barnehagen?

På forhånd takk:)
Hilsen Jenny som ønsker å fortsette å holde barn og personale friske og
glade:)

!Svar

Hei, Jenny!

Linken nedenfor gir mye generell informasjon og råd i forhold til det du spør om.

Bydel Grorud i Oslo kommune>>

I tillegg presiseres det:

”Unntaket er ved diaré/oppkast, dette er svært smittsomt og både voksne og barn bør holde seg hjemme til 48 timer etter siste gang man hadde diaré/ kastet opp.”

Annlaug

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Some HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
0-6
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo
Tlf: 482 87 059
E-post: anders@0-6.no
Org nr: 986405887
0-6 drives av:
0-6 Utvikling Nederhoed
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo