Spørsmål og svar

Hver uke svarer Annlaug Madland på medlemmenes spørsmål

 

 

Annlaug Madland er førskolelærer og har hovedfag i pedagogikk fra Universitetet i Oslo. Hun har lang erfaring fra arbeid i barnehage og med å utdanne førskolelærere

0-6 på facebook

Besøk 0-6 på Facebook:

Min minnebok

Med Min Minnebok fra 0-6 systematiserer du enkelt innholdet til barnas avslutningsperm. Det er et vakkert design laget av 0-6 spesielt til barnehager og det gir barnas "avslutningsperm" en flott innpakning i tilllegg til at den har flere praktiske løsninger som lomme for CD med digitale bilder eller annet og kuttet ut ramme til bilde på forsiden.

Les mer>>

« Barnehage stenges - ligger for nær mottakssenter for flyktninger | Main | Loves nye barnehageplasser etter oppussings-krangel »
onsdag
aug262015

Urolig for seksåringene

Kilde: Dagsavisen

Kunnskapsministeren er ikke trygg på at seksåringene blir sett og ivaretatt godt nok. Likevel vil han ikke si hvor mange elever én lærer skal ha ansvar for i småskolen.

Vi er ikke for en nasjonal norm for lærertetthet. Dette må kommunene selv få styre. Samtidig må undervisningen være forsvarlig. Hvis man har en permanent situasjon med kun én lærer på 30 elever, bør kommunen ta grep. Men det er lite som tyder på at dette skjer ofte i skolen, sier kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen (H) til Dagsavisen.

På konkret spørsmål om han er trygg på at 6-åringene blir sett og ivaretatt godt nok i dagens skole, svarer han:

– Nei, jeg er ikke det. Så lenge vi har et mobbeproblem kan vi ikke si at vi er gode nok, på ingen måte.

– Men vi løser ikke disse problemene gjennom en nasjonal norm for lærertetthet. Vi må for eksempel styrke helsesøstertjenesten, som vi er i gang med, sier Røe Isaksen, som avviser at seksåringene er glemt og forsømt.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
Some HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
0-6
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo
Tlf: 482 87 059
E-post: anders@0-6.no
Org nr: 986405887
0-6 drives av:
0-6 Utvikling Nederhoed
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo