Spørsmål og svar

Hver uke svarer Annlaug Madland på medlemmenes spørsmål

 

 

Annlaug Madland er førskolelærer og har hovedfag i pedagogikk fra Universitetet i Oslo. Hun har lang erfaring fra arbeid i barnehage og med å utdanne førskolelærere

0-6 på facebook

Besøk 0-6 på Facebook:

Kategorier
Min minnebok

Med Min Minnebok fra 0-6 systematiserer du enkelt innholdet til barnas avslutningsperm. Det er et vakkert design laget av 0-6 spesielt til barnehager og det gir barnas "avslutningsperm" en flott innpakning i tilllegg til at den har flere praktiske løsninger som lomme for CD med digitale bilder eller annet og kuttet ut ramme til bilde på forsiden.

Les mer>>

« | Main | SOPP!! »
tirsdag
nov182014

Utendørs PIZZAOVN

Høsten ser ut til å bli lang i år også. Det er en fordel med det og det er at det er flott å brenne bål uten fare for skogbrann. Vi dro ut i marka for å lage pizza.

Vi fant en steinrøys og masse flotte steiner. Det vi gjorde kan du i grunnen se på bilet av ovnen, men kort fortalt lagde vi en ovn med to kammer, der den underste har et trekk opp bak det øverste kammeret. Det øverste blir etter en stund svært varmt, også over, siden varmen sprer seg fint fra stein til stein. For å tette hullene i oven vår, brukte vi sann og gjørme. 

Det er et godt tips å forstekepizzabunnene i ovnen (uteovnen, alt er gjort ute, ikke noe juks) før man legger på fyll og ost. Ha mye mel i bunnen slik at ikke pizzaene steker seg fast.

Dette er i prinsipp helt likt de gamle vedfyrte bakerovnene er bygget opp. Og seriøst: jeg har aldri smakt så gode pizzaer. Vi tok også med oss bolledeig og stekte boller til desert.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
Some HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
0-6
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo
Tlf: 482 87 059
E-post: anders@0-6.no
Org nr: 986405887
0-6 drives av:
0-6 Utvikling Nederhoed
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo