0-6 på facebook

Besøk 0-6 på Facebook:

Min minnebok

Med Min Minnebok fra 0-6 systematiserer du enkelt innholdet til barnas avslutningsperm. Det er et vakkert design laget av 0-6 spesielt til barnehager og det gir barnas "avslutningsperm" en flott innpakning i tilllegg til at den har flere praktiske løsninger som lomme for CD med digitale bilder eller annet og kuttet ut ramme til bilde på forsiden.

Les mer>>

Spørsmål og svar:

Annlaug Madland har lang erfaring fra arbeid i barnehage og fra undervisning ved allmenn - og førskolelærerutdanningen ved Universitetet i Stavanger. Hver uke svarer hun på medlemmenes spørsmål om stort og smått i barnehagen.

torsdag
okt142010

Han slår, klorer og sparker..

Illustrasjonsfoto: picsdigger

?Spørsmål

Hei hei :)
Har et spørsmål angående et barn som slår, klorer og sparker en del. Han er 5 år og dette har pågått i over år etter det jeg har forstått. Han gjorde det samme på den gamle basen sin. Jeg er nylig ferdig utdannet førskolelærer og nettopp startet i denne barnehagen. Jeg synes det er litt vanskelig å kontrollere hans "utbrudd" siden det kommer veldig an på dagsformen hans, gode og dårlige dager med andre ord. De dårlige dagene føler jeg ofte blir negative både for hans egen del og for barnegruppen siden det går en del utover dem(fysisk fra han). Han er fysisk sterk og jeg har selv erfart hvor hardt han slår, sparker og klorer. Både jeg og andre barn har gått hjem med klore merker i ansiktet og nye blåmerker. Jeg har ikke lyst at han skal gå hjem fra barnehagen og oppleve at han ikke har gjort noe "riktig" i dag eller at han kun er slem, for jeg vet at dette er kun i sinne og det går relativt fort over. Men der og da er det et voldsomt sinne og det er vanskelig!
å forholde seg til han.